Wiedza biznesowa, finansowa, ekonomiczna. Szukasz firmy szkoleniowej?

Xerox – dalszy opis

Znacznie wcześniej, w 1959 roku, skonstruowano model 914, pierwszą automatyczną biurową maszynę kopiującą przystosowaną do zwykłego papieru. Dzięki swojemu wynalazkowi, Chester Carlson stał się wówczas jednym z symboli amerykańskiego sukcesu, honorowanym w podręcznikach, encyklopediach i na znaczkach pocztowych.

Na początku lat siedemdziesiątych wprowadzono do kopiowania technikę laserową. Niewiele później powstała prototypowa komputerowa sieć lokalna Ethernet, która może zintegrować wszystkie urządzenia biurowe. Koncern zaczął być więc kojarzony także z rozmaitymi urządzeniami elektronicznymi.

Xerox jest obecnie jedną z największych korporacji o zasięgu globalnym. Jeżeli chodzi o podstawową grupę produktów: kopiarki, ma około dwustu konkurentów, a jednak panuje nad połową światowego rynku. Wytwarza również zestawy wspomagające prace biurowe, systemy wydawnicze, drukarki laserowe, telefaksy.

Rok 1993 zamknął się obrotami rzędu 20 miliardów dolarów. Z tego 14,6 mld dolarów stanowiła sprzedaż urządzeń związanych z kopiowaniem dokumentów. Na badania naukowe przeznaczono prawie 700 milionów dolarów.

Pracownicy działają według oryginalnego Programu Najwyższej Jakości. Organizacja przedsiębiorstwa oraz procesu produkcji i inne wdrożone procedury, zwłaszcza dotyczące współpracy z klientami sprawiają, że slogan reklamowy: Tej jakości nie skopiuje nikt, znajduje odbicie w rzeczywistości. Doceniają to fachowe gremia. W 1980 roku jednej z filii, Fuji Xerox, przyznano w Japonii prestiżową Nagrodę Deminga. Dziewięć lat później Rank Xerox zdobył amerykańską Ogólnokrajową Nagrodę Jakości imienia Malcolma Baldridgea. Po trzech latach firma została uhonorowana Europejską Nagrodą Jakości, przyznawaną przez Europejską Fundację Jakości Zarządzania, skupiającą najpoważniejszych przedstawicieli biznesu z Europy Zachodniej.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.