Wiedza biznesowa, finansowa, ekonomiczna. Szukasz firmy szkoleniowej?

Public relations cz. III

Nieudane oświadczenie prasowe jest warte tyle, co jego brak. Po prostu nie zostanie w żaden sposób wykorzystane. Jeśli oświadczenie będzie zaledwie reklamą świadczonych przez Ciebie usług, zyskasz tylko jedno – zaproszenie do wykupienia przestrzeni reklamowej w gazecie. Właściwie przygotowane oświadczenie prasowe może być najlepszym sposobem na darmową reklamę. Jeden z absolwentów Akademii Coachingu po zwolnieniu własnego szefa rozpoczął działalność jako osobisty coach i wysłał oświadczenie prasowe do lokalnej gazety. Zadzwonił do niego reporter i umówili się na spotkanie, w którym wziął udział również fotograf. Wywiad umieszczono na dwóch środkowych stronach sekcji poświęconej biznesowi.

Menedżer lokalnej stacji radiowej po przeczytaniu wywiadu skontaktował się z naszym bohaterem. Coach poprosił o zezwolenie na nagranie dyskusji z prezenterem radiowym i teraz wysyła taśmę potencjalnym klientom w celach promocyjnych, potwierdzając tym samym swoją wiarygodność. Audycję usłyszał dyrektor wykonawczy lokalnej firmy, który poprosił go o prezentację dla swoich pracowników i zapłacił mu za wykonaną pracę. A pomyśleć, że na jego początkowy nakład składało się jedynie proste oświadczenie prasowe i znaczek pocztowy. t Jeśli wspomnisz o swojej witrynie internetowej, czytelnicy będą mogli dowiedzieć się o Tobie więcej, zanim zdecydują się do Ciebie zadzwonić. Zwiększy to zainteresowanie potencjalnych klientów.

Znacznie trudniej dostać się na łamy gazet ogólnokrajowych, choć nie znaczy to wcale, iż jest to niemożliwe – wymaga jednak wytrwałości, cierpliwości i profesjonalizmu. Optymalne korzyści zapewnia uwzględnianie danych kontaktowych w każdym artykule. Aby do ich zamieszczenia zachęcić gazety ogólnokrajowe. musisz przygotować specjalną „ofertę dla czytelników” lub zgodzić się na artykuł na wyłączność. Artykuł w prasie ogólnokrajowej, zawierający Twój numer telefonu może spowodować, że telefon będzie dzwonił bez przerwy, a Twój terminarz wypełni się spotkaniami w ciągu 24 godzin. Jeśli wspomnisz o swojej witrynie internetowej, czytelnicy będą mogli dowiedzieć się o tobie więcej, zanim zdecydują się do Ciebie zadzwonić. Zwiększy to zainteresowanie potencjalnych klientów. Przyciągniesz w ten sposób ich uwagę i reszta będzie już zależeć wyłącznie od Ciebie.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.