Wiedza biznesowa, finansowa, ekonomiczna. Szukasz firmy szkoleniowej?

Promocje i materiały promocyjne cz. II

To takie proste, jednak wiele nowych firm nigdy nie prowadzi promocji w celu efektownego wejścia na rynek. Otwierają jedynie drzwi i wieszają plakat na wystawie. List lub kartka tego typu generują natychmiastowy ruch i jeśli pracownicy firmy dobrze się spiszą, salon zdobędzie regularnych klientów. Kiedy klienci skorzystają z oferty pierwszego strzyżenia za pół ceny, warto zapisać ich nazwisko, adres i datę urodzenia, w celu regularnego przysyłania im ofert specjalnych.

Na około tydzień przed urodzinami klienta komputer może automatycznie wygenerować kartkę urodzinową, którą następnie podpisuje właściciel salonu. Na kartce może znajdować się komunikat o następującej treści: „Twoje urodziny już za kilka dni. Skorzystaj z oferty urodzinowego strzyżenia, tak abyś mógł wyglądać tak atrakcyjnie, jak zechcesz. Jako prezent urodzinowy otrzymasz od nas relaksujący masaż w połowie zwykłej ceny”.

Z łatwością można rozesłać setki tego typu liścików tygodniowo, ale nikt tego nie robi. Ile kosztuje w końcu kilka kartek, kopert i znaczków? Jest to dużo tańsze rozwiązanie niż ogłaszanie się w lokalnej gazecie, a przy tym dużo efektywniejsze. Jeśli nie jesteś łysy, będziesz potrzebować strzyżenia co cztery, pięć tygodni przez resztę swojego życia – żaden fryzjer za to nie skorzystał do tej pory z moich usług. Wiele salonów fryzjerskich żyje po prostu nadzieją, że ludzie przyjdą do nich z ulicy.

Kolejnym sposobem na ożywienie interesu w przypadku salonu może być nawiązanie kontaktu z innymi firmami w okolicy. Być może warto by było zaoferować właścicielowi lokalnej kawiarni 25-procentową zniżkę na strzyżenie dla jego klientów. W zamian mógłbyś za darmo ostrzyc jego pracowników. Zgubiłem już rachubę co do liczby hoteli, w których aby się zameldować, trzeba podać wszystkie swoje dane. Tak niewiele z tych hoteli wykorzystuje te dane do rozsyłania ofert specjalnych, na przykład proponując darmową butelkę szampana za spędzenie w hotelu walentynkowej nocy lub darmowy obiad za wynajęcie apartamentu. Bez względu na to, jaki typ działalności prowadzisz, wykazując odrobinę aktywności i pomysłowości, możesz zwiększyć swoje dochody. Na stronie 177 opiszę, jak mały rozwój na trzech kluczowych obszarach może odmienić Twoją firmę i znacząco podnieść dochody.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.