Audyt w firmie handlowej Bikers – sieci sklepów z rowerami

Sieć sklepów Bikers została założona w połowie lat 90. XX wieku, jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, przez trzech miłośników kolarstwa. Najpierw otwarli oni jeden sklep na Śląsku. Obecnie mają już siedem sklepów tworzących sieć w całej Polsce. Ideą działalności firmy jest sprzedaż rowerów wysokiej jakości i sprzętu dla rowerzystów. W ostatnim okresie wyzwaniem dla niej stało się skuteczne konkurowanie z hipermarketami sprzedającymi tanie rowery.

Misją firmy jest zaspokojenie potrzeb miłośników profesjonalnego i amatorskiego uprawiania sportów rowerowych. Strategia Bikers opierała się dotąd na oferowaniu głównie sprzętu renomowanych producentów. W firmie działa centralny, znajdujący się na Śląsku, 3-osobowy dział marketingu, podlegający dyrektorowi handlowemu. W poszczególnych sklepach rolę pracowników odpowiedzialnych za marketing odgrywają kierownicy sklepów.

System marketingu w Bikers to przede wszystkim logistyka przepływu informacji między sklepami a centralą i magazynami, w zakresie realizacji indywidualnych zamówień klientów. Firma ma system komputerowy ułatwiający koordynację tych procesów.

Jeśli chodzi o narzędzia marketingowe, firma kształtuje relacje z klientami na zasadach marketingu partnerskiego – stara się indywidualizować produkt i usługi oraz wykazywać elastyczność cenową (rabaty dla stałych klientów). Nieco słabszą stroną jest sieć dystrybucji, ograniczająca się do siedmiu sklepów. Duże możliwości usprawnień są też w sferze komunikacji i większego wykorzystania marketingu one-to-one (bezpośredniej komunikacji z konkretnym klientem). Audyt wydajności marketingu firma przeprowadziła samodzielnie – wymagane dane znajdują się w systemie komputerowym sieci sklepów rowerowych (tabela 2.6).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *